2011. szeptember 4., vasárnap

Bálna, lazac, rénszarvas - avagy mit együnk Norvégiában?

Egy kis nyári szünet után, itt egy különleges recept. Egyenesen Norvégiából.
Három ételt szerettem volna Norvégiában elkészíteni. Az első a bálna-steak, amiről idén lecsúsztunk, ugyanis augusztus vége felé már nem lehet friss bálnahúst kapni. Egyszer már készítettem, de akkor kissé túlsütöttem, most szerettem volna kipróbálni, milyen, ha jól van elkészítve. A másik a gravlaks (szó szerint elásott lazac), ami szintén kimaradt. De ehhez itthon is meg tudom venni a hozzávalókat. És ez tervbe is van véve. Bár kissé kevesebb eséllyel indulok friss lazacért, mint Norvégiában, de egyáltalán nem lehetetlen.
A harmadik, amit viszont elkészítettem, az a rénszarvas ragu. Ezt sem először ettem, viszont először készítettem. Igazán nem egy ördöngösség, csak a rénszarvas hús beszerzése okozhat némi gondot, már ha az ember nem Skandináviában él. Amit én készítettem, csak egy variáció a sok közül.

Rénszarvas ragu

400 gramm fagyasztott, szeletelt rénszarvas
1 fej vöröshagyma
20 dkg gomba
1 piros húsú kaliforniai paprika
3 dl creme fraiche/tejföl
só, bors, kakukkfű, borókabogyó
2 evőkanál vaj
1 dl víz

A húst fél órával a főzés előtt kivesszük a fagyasztóból. A vajon egyszerre megpirítjuk a kockákra vágott hagymát, a húst és a felszeletelt gombát. Ha a hús elvesztette nyers színét, felöntjük a vízzel és 10 percig főzzük. Majd hozzáadjuk a tejfölt és a csíkokra vágott paprikát, a fűszereket és még további 5 percig főzzük. Rizzsel vagy burgonyával tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése