2011. április 22., péntek

Főzelékből leves

Hajlamos vagyok arra, sőt, egész gyakran előfordul, hogy elkezdek főzni, és amikor már ott rotyog valami az edény alján, akkor módosítok, és valami egész más készül belőle, mint amit terveztem. Vagy éppen fogalmam sincs még, mi lesz a vége, mikor elkezdem. Így történt ez most is. Pöttömnek akartam gyorsan összedobni egy főzeléket ebédre. Feldobtam a zöldségeket, és ahogy ott párolódtak a lábosban, megcsapott engem egy illat. A zöldségek tárkonyért kiabáltak. Megkapták. Bár a hús most ebből kimaradt, azért a raguleves receptjét írom le.

Tárkonyos raguleves

40 dkg pulykamell felkockázva
1 fej vöröshagyma apróra vágva
3-4 szál sárgarépa felkarikázva
2 szál fehérrépa felkarikázva
egy kis darab zeller
1 karalábé felkockázva
4-5 fej gomba felszeletelve
2-3 szem burgonya felkockázva
tárkony
petrezselyem
1-2 babérlevél
só, bors
1-2 kanál cukor karamellizálva
tárkonyos ecet
citrom
1 dl tejszín
1 kis pohár tejföl
2-3 evőkanál liszt
olaj
víz

Egy kevés olajon a hagymát megpároljuk, rádobjuk a húst. Ha a hús már fehér, mehet rá a zöldség. Picit megpirítjuk, fűszerezzük a tárkonnyal, babérlevéllel, sóval, borssal. Felöntjük annyi vízzel, hogy megfelelő állagú levest kapjunk. Amikor a zöldségek és a hús is megpuhult, behabarjuk a tejföllel elkevert liszttel. Ízesítjük az ecettel, pici citromlével, a karamellizált cukorral. Hozzáadjuk a tejszínt és a felaprított petrezselymet. Egyet rottyantunk rajta. Tárkonyos raguleves - kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése