2011. május 11., szerda

Ciprusi pörkölt

Bár még sosem voltam Cipruson, mégis volt szerencsém megkóstolni ezt az ételt, a stifadot -ahogy a ciprusiak mondják. Van úgy, hogy megkóstolok valamit, és rögtön tudom, hogy ez az étel bizony bekerül a "rendszeresen megfőzöm" ételek közé. Ez is egy ilyen találkozás volt. Akkor eredeti ciprusi fűszerkeverékkel készült, a fűszeren található recept alapján. Nekem viszont e keverék nélkül kellett valami hasonlót alkotnom. Sikerült. Bár volt egy kis segítségem, a fűszerkeverékben található összetevőket megszereztem. Íme az én verzióm:

Stifado

1/2 kg marhalábszár
1 dl olívaolaj
2 dl száraz vörösbor
3 db vöröshagyma
3 db paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál szárított bazsalikom
1/2 teáskanál fahéj
1 babérlevél
néhány szem boróka bogyó
1 teáskanál chili
só, bors

Az olajon megpirítjuk a megtisztított, kockákra vágott marhahúst, ha a nyers színét elvesztette, hozzáöntjük a bort és 10 percig főzzük. Majd hozzáöntünk egy pohár vizet és beledobjuk az apróra vágott hagymát, a szétzúzott fokhagymát, a felkockázott paradicsomokat és a fűszereket. Kuktában kb. egy óra alatt készre főzzük. Lehet friss kenyérrel, tésztával, burgonyával is tálalni, de én most rizzsel készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése