2012. február 18., szombat

Vendégváró

Egy nagyon finom kiflit kóstoltam nemrég, azonnal kipróbáltam én is. Sőt, már azóta újra megsütöttem, és persze kicsit megvadítottam. Vendégváró kifliként rengeteg oldalon megtalálható, én azonban módosítottam a recepten. Íme az én verzióm:

Aszalt paradicsomos-bazsalikomos kifli

70 dkg liszt
1 kocka élesztő
2 evőkanál cukor
1,5 dl tej
1 kis doboz kefir
2 tojás
1 dl olaj

15 dkg vaj
1 evőkanál só
10 dkg olajban eltett aszalt paradicsom
1 csokor friss bazsalikom

1 tojás a kenéshez
 reszelt sajt/szezámmag/napraforgómag a tetejére

A lisztet egy nagy tálba szitáljuk. Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttatjuk. A tojást, a kefirt, az élesztős tejet és az olajat hozzáadjuk a liszthez, majd az egészet összegyúrjuk. Langyos helyen kelni hagyjuk kb. egy órát. Addig a vajat habosra keverjük a sóval. A paradicsomot és a bazsalikomot pedig apróra daraboljuk. A tésztát 10 egyenlő részre osztjuk, majd mindegyikből egy tányérnyi nagyságú kerek lapot nyújtunk lisztezett deszkán. Öt lapot megkenünk a vajjal, megszórjuk a paradicsomos-bazsalikomos keverékkel, majd mindegyiket letakarjuk egy másik lappal. Egy kicsit hagyjuk pihenni a kerek lapokat, majd még egyszer kissé kinyújtjuk, és mindegyik lapot 8 részre vágjuk. A kis háromszögeket feltekerjük, majd sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Hagyjuk állni egy kicsit, majd tojással lekenjük és reszelt sajttal megszórjuk. Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése