2012. november 18., vasárnap

Lepény

Nagyon jó kis brokkolis lepény receptet szereztem nemrég. Viszont, nem én lennék, ha csak úgy betartva a receptet, megsütöttem volna. Én inkább készítettem valami egészen mást. Na jó, itt-ott egyezik azért az eredetivel is.

Póréhagymás lepény

25 dkg liszt
15 dkg vaj
1 tk só
pici sütőpor
pici hideg víz

1 nagy póréhagyma
20 dkg bacon szalonna
3 dl tejföl
2 tojás
só, bors, szerecsendió

sütőpapír és bab a sütéshez

A tészta alapanyagait összedolgozzuk, kinyújtjuk, majd egy tortaformába helyezzük. Betesszük a hűtőbe egy órára (de nekem egy éjszakát ott volt). A tésztára egy sütőpapírt teszünk, majd babot szórunk rá, így sütjük 12-15 percig. Közben a póréhagymát felkarikázzuk, a bacont felkockázzuk, és együtt megpirítjuk őket. A tejfölt a tojásokkal és a fűszerekkel összekeverjük. Az elősütött tésztáról leszedjük a babot a sütőpapírral együtt, majd rászórjuk a hagymás bacont, és az egészet leöntjük a tejfölös keverékkel. Visszadugjuk a sütőbe még 45 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése