2012. december 24., hétfő

Megcsináltam!!!!!!!

Igen, végre megcsináltam a wellington bélszínt. Nagyon régóta terveztem, és most úgy döntöttem, lesz, ami lesz, ez lesz a vacsora szenteste. Gordon Ramsay receptje alapján készült, persze nem 100 %-osan betartva azt... Ami biztos, ebből lesz még ismétlés!

Wellington bélszín

80 dkg bélszín
50 dkg gomba
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
8 szelet serrano sonka
1 fagyasztott leveles tészta
2 tojás sárgája
mustár
só, bors, kakukkfű
olaj

A bélszínt sózzuk,borsozzuk, majd nagyon forró serpenyőben, olajon megpirítjuk pár perc alatt minden oldalát (kérget sütünk rá). Ha kész, tányérra rakjuk, és még forrón lekenjük mustárral. Közben gombapürét készítünk: a gombát megtisztítjuk, aprítóban felaprítjuk a hagymával, fokhagymával. Sózzuk, borsozzuk, kakukkfűvel ízesítjük, majd forró serpenyőben addig pirítjuk, míg az összes víz távozik belőle. Egy folpackra helyezzük szorosan egymás mellé a sonka szeleteket, borsozzuk, majd rákanalazzuk a kihűlt gombapürét. Erre helyezzük rá a bélszínt. A folpack segítségével szorosan feltekerjük, majd 15 percre hűtőbe rakjuk. Közben kinyújtjuk a leveles tésztát, erre ráhelyezzük a sonkás-gombapürés bélszínt. A tésztát lekenjük tojás sárgájával, majd összetapasztjuk, hogy teljesen befedje a húst. Újra folpackba csavarjuk, majd újabb 5 perc pihenőt adunk neki a hűtőben. Közben a sütőt 200°C-ra melegítjük. A csomagot lekenjük a tojás sárgájával, tetszőlegesen díszítjük, megszórjuk durva tengeri sóval, majd 35-45 percig sütjük. Ramsay szerint 35 perc elég, én egy picit tovább sütöttem, így is jó szaftos maradt. Ha kivettük a sütőből, 10 percig pihentetjük, majd 2,5 cm-es szeletekre vágjuk. Krumplipürével tálaljuk.







Nagyon boldog karácsonyt kívánok minden kedves olvasónak!

1 megjegyzés: