2012. március 19., hétfő

Kenyérre való III.

Előző részek itt olvashatóak: Kenyérre való I. és Kenyérre való II..
Addig nem is szerettem a csicseriborsót, míg én magam nem készítettem belőle krémet. Nem tudom, hogy az ízlésem változott ennyit, vagy nem jó helyen kóstoltam ezelőtt. Mindenesetre ez a krém nagyon bevált, rendszeresen készítem. Lehet konzervből és főzhetjük magunk is. Ez utóbbi jóval macerásabb (be kell áztatni egy nappal korábban, és így is elég sokáig kell főzni), és mégcsak nem is finomabb, úgyhogy javaslom inkább a konzervet.

Csicseriborsókrém (hummusz)

1 konzerv csicseriborsó
2 evőkanál szezámmagkrém (tahin)
1-2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olívaolaj
fél citrom leve
só, római kömény, chili

A konzervről nagyjából leöntjük a levet, de félretesszük, mert lehet vele a végén lazítani a krémet, ha túl sűrűre sikerül. A fokhagymát megpucoljuk, összezúzzuk. A csicseriborsót összeturmixoljuk a szezámmagkrémmel, az olívaolajjal, fokhagymával. Ízesítjük a citromlével, sózzuk, megszórjuk kb. egy teáskanál római köménnyel és ízlés szerint chilivel. Ha túl sűrű, öntünk hozzá a konzerv levéből. Kenyérre kenve fogyasztjuk.

2 megjegyzés:

  1. Sokan kérdezik, hol szerzek csicseriborsót. Ez tényleg kimaradt, most pótolom:
    Bioboltokban, nagyobb áruházak biorészlegén, még drogériákban is kapható.

    VálaszTörlés